Frågor & svar

VANLIGA FRÅGOR & SVAR

BOKNING

Hur bokar jag?

Du kan boka här på hemsidan eller maila oss: info@cityroom.se.

 

Kan jag boka per telefon?

Vi tar ej emot bokningar per telefon.

 

Var ligger ert kontor?

All administration sköts online eftersom vi ej har en bemannad reception. Du kan alltid nå oss via e-mail. Boende gäster har tillgång till våra (direkt) kontaktnummer för assistans etc. All vår kontaktinformation erhålls i Check-In infon samt finns utskrivet på boendet.

Vad är minsta antalet dagar jag kan hyra?

Rum: minst 2 dygn. Lägenhet: minst 3 dygn. I undantagsfall går det att boka endast 1 dygns boende. Kolla tillgängligheten i bokningsformuläret på förstsidan ("Hem") eller maila oss.

 

Jag vill boka boende med ankomst idag.

Maila oss. I bokningsformuläret kan man boka boende fram till dagen före ankomst.

 

Hur långt fram i tiden kan jag boka?

Tidigast 3 månader före ankomstdagen.

KORTBETALNING online

Kortbetalning vid bokningstillfället

 

Kredit- / debetkort

Kräver ej PayPal-konto

 

Genomför din bokning.

1. Välj summa att betala (länk)

PayPals betalningsfönster öppnas upp

2. Välj "Betala med kort"

3. Fyll i dina uppgifter

4. Välj "Betala nu"

PayPal föreslår att du skapar ett PayPal-konto

5. Tryck på "Inte nu" i botten av fönstret.

6. Kvitto sänds automatisk till din angivna e-mail.

Tack för din betalning!

 

Kortbetalning via LOG-IN

 

Gå till "LOG-IN" i huvudmenyn. Följ instruktionerna.

Samma procedur som ovan (steg 1 - 6). Du behöver inte ett PayPal-konto för att betala med kort.

 

PayPal säkerställer en trygg betalning för båda parter. Inget PayPal-konto krävs för vanlig kortbetalning. Din betalning registeras direkt i vårt bokningssystem.

Accepterade kort
PayPal betalning exempelbild

BETALA PÅ PLATS

Med kort eller kontant (SEK).

Tillgängligt: 12:00 - 19:00.

Avtala tid:

Avatala tid för betalning med oss i förväg, eftersom vi ej har bemannad reception. Vår personal kommer till boendet vid avtalad tid. Meddela om du vill betala med kort eller kontant.

Betalning ska ske senast:

ankomstdagen alt. 2:a dagen av vistelsen. Ingen betalning på avresedagen.

1 dygns boende betalas i förväg:

Ska du bo endast 1 dygn? Då måste din bokning vara betald i god tid före din ankomst.

FAKTURA - företag

Endast företag och organisationer.

Lämna fullständiga faktura-uppgifter vid bokningstillfället (org-nr, faktureringsadress etc). Observera: betalning via faktura måste godkännas av oss. Vi erhåller oss rätten att neka betalning via faktura.

AVBOKNING

Avbokningsregler

Avbokning ska ske senast kl. 18:00 dagen före din ankomst.

 

Avboka via hemsidan

Gå till LOG-IN. Den 5-siffriga bokningskoden finns i bokningsbekräftelsen om du bokat via vår hemsida. Booking.com gäster: begär koden från oss.

När du är inloggad: välj "Avboka denna bokning". Automatisk avbokningsbekräftelse per e-mail.

Återbetalning

Avboka senast kl. 18:00 dagen före ankomst för full återbetalning. Om du ej avbokar i tid eller ej dyker upp, behåller vi kostnaden för 1:a dygnet.

OBS! Bokning med bokningskod (rabattkod) är ej avbokningsbart.

CHECK-IN - allmäna frågor

Check-In: 15:00 - 19:00

Check-Ut: före 11:00

Sen incheckning är möjlig. Meddela oss innan.

 

Kan jag Checka-In före 15:00?

Vanligtvis inte. Check-In tiderna är anpassade för att föregående gäst ska hinna lämna boendet och vi ska ha tid att städa boendet före din ankomst.

Var hämtar jag nycklarna?

På ankomstdagen sänds Check-In info per SMS. Den innehåller allt du behöver för att få åtkomst till dina nycklar och ditt boende (adress, våra kontaktnummer etc).

 

När får jag min Check-In info (SMS)?

Sänds på ankomstdagen i god tid före din ankomst. Vårt system informerar oss om SMS:et (alt e-mail) har gått fram till dig. Om Check-In infon ej gått fram, kontaktar vi dig. Vi är måna om att din Check-In går smidigt till.

CHECK-IN - väghänvisningar

Tåg från Köpenhamn Flygplats (CPH) / Köpenhamn:

- Gå av på station 'Triangeln'

- Gå upp genom 'Norra uppgången / utgången'

- Gå rakt fram tills du står på Triangeltorget med en stor fontän / skulptur. (Tar ca 2 - 3 min att gå)

- Följ anvisningarna i Check-In infon (SMS).

 

Flygbuss från Malmö Airport

- Gå av på hållplats 'Triangeln'

- Gå till Triangeltrorget med en stor fontän / skulptur.

- Följ anvisningarna i Check-In infon (SMS).

Karta Trinageln area

Klicka på Kartan för att förstora

PARKERING

Erbjuder ni parkering?

Nej, men det finns allmän (offentlig) parkering på gatorna kring boendet. Fråga oss om du behöver tips eller råd.

 

Allmänn / offentlig parkering

Generell avgift: 20 - 25 kr / timme

Mån - fre: 09:00 - 20:00

Lör: 09:00 - 16:00

Söndag, röda dagar och övrig tid: gratis

Observera: Läs parkeringsskyltarna noga. Vi tar ej ansvar på avvikelser och/eller ändringar.

 

P-Hus vid Triangeln

Triangelgaraget erbjuder innomhusparkering. Avgift per timme. Bra heldags-parkering.

Hemsida: www.triangeln.com/triangelgaraget

Karta Triangeln

Triangelgaraget - Klicka på Kartan för att förstora

VANLIGA FRÅGOR

Är det bara jag som har tillgång till rummet / lägenheten jag hyr?

Ja. Oavsett om du hyr ett rum eller en lägenhet, är det bara du som har åtkomst till det. Vi har inga sovsalar där man delar sovrum med främmande gäster.

 

Serverar ni frukost / mat / dryck?

Nej. Det finns många caféer nära boendet som serverar frukost och matbutiker för den som vill handla och tillaga egen frukost i boendets fullt utrustade kök / pentry.

 

Är husdjur tillåtna?

Nej.

 

Får man ta in vänner / gäster på boendet?

Nej. Av säkerhetsskäl får endast bokade gäster vistas på boendet och i dess lokaler.

 

Är boendet handikappanpassat?

Nej.

 

Får man sova 2 personer i en säng?

Nej. Varje gäst måste hyra en egen säng. Småbarn (0 - 3 år) får sova i befintliga sängar alt. finns barnsäng att hyra (spälsäng).

 

Kan man komma och titta på boendet innan man bokar?

Nej, men vi sänder mer än gärna bilder och annan utförlig information om boendet.

Det står att jag ska lämna boendet i ett 'städat' skick. Vad innenbär det?

Släng skräpet i papperskorgen, diska din disk, ta dina matvaror / badrumsartiklar, ställ tillbaka möblerna, se till att fönsterna är haspade och släck alla lampor. Tack!

 

Erbjuder ni daglig städning, roomservice eller annan service?

Nej. Vårt koncept är självhushållning. Alla gäster har tillgång till kök / pentry för egen matlagning.Gäster som hyr boende längre än 14 dagar får i regel nya lakan & handdukar samt en enklare städning av sitt boende (enligt överenskommelse) var 14:e dag. Vi ber våra gäster att hålla sitt boende i ett snyggt skick.

 

Vad innebär "fullt utrustat" kök / pentry?

Alla kök / pentry har en koplett uppsättning av köksredskap för att du ska kunna laga och äta mat. T.ex. bestick, glas/muggar, tallrikar, stekpanna, kastruller, matlagnings redskap etc. Det finns alltid kaffekokare och vattenkokare.

 

Kök:

Normalstort standardkök (svensk standard) med spis / gasspis, kylskåp / frys, arbetsyta, mikrovågsugn etc.

 

Pentry:

Litet kök som har färre kokplattor, litet kylskåp med frysfack och begränsat med arbetsyta.

Pentryt har alltid kaffekokare och vattenkokare, men saknar t.e.x mikrovågsugn.

OM OSS

Är ni ett vandrarhem eller hotell?

Vi är ett familjeägt företag som erbjuder möblerat boende till företag och privatpersoner i centrala Malmö sedan 2002. Vi har vandrarhemspriser, men eftersom vi saknar bemannad reception och inte erbjuder servicetjänster, är vi inget 'traditionellt' vandrarhem. Vår vision är att erbjuda prisvärt och bekvämt boende i centrala Malmö, alltid med möjlighet till självhushållning.

 

Varmt välkommen!

Fick du svar på din fråga?

Cityroom & Apartments i Malmö KB

Org nr: 969683-2477

Kontakt / Contact:

info@cityroom.se

 

Kontakt via e-mail. Ingen reception.

Contact via e-mail. No reception.

Check-In: 15:00 - 19:00

Check-out: 11:00 (AM)

 

Sen Incheckning möjlig. Meddela oss innan.

Late Check-In possible. Inform us before.