Allmänna Bokningsvillkor /
General Terms & Conditions
Svenska
Bokningsvillkor: korttidsboende
Gäller när du bor mellan 1 till 27 dygn
BOKNINGSFÖRFRÅGAN
Gör en kostnadsfri bokningsförfrågan här >>
I bekräftelsen kommer info om betalningsalternativ.
När boendet är betalt bekräftas din bokning.
Bokningsförfrågan |
Boendet bör betalas inom 24 h - absolut senast 1 dag före ankomst. När du betalar din bokningsförfrågan räknas den som en bekräftad bokning - och den är då garanterad.
|
Betalningsalternativ: |
Swish Kortbetalning Faktura |
Betalningsvillkor |
Boendet skall vara betalt senast 1 dygn före ankomstdatum. |
Avbokning |
Använd vår Log-In för att avboka direkt. Gå till LOG-IN >> Eller kontakta oss på info@cityroom.se |
Återbetalning |
Full återbetalning när du avbokar i tid, annars behåller vi kostnaden för 1:a dygnet. Har du använt en ej återbetalningsbar rabattkod ges ingen återbetalning. Vid No Show behåller vi hela boendekostnaden. |
Bokningskod & rabattkod |
Rabattkoder (t.ex. DISCOUNT2022) är ej återbetalningsbar vid ändringar, avbokning eller No Show. Full betalning krävs vid bokningstillfället för att rabatten skall gälla. DISCOUNT2022 gäller endast korttidsboende, 1 - 27 dygn. |
Avbruten vistelse |
Meddela minst 1 dygn i förväg, absolut senast innan kl. 11:00 samma dag du vill Checka ut - för att undvika extra kostnader. |
Förlängning av boende |
Meddela oss snarast möjligt om du behöver förlänga ditt boende. |
Regler på boendet |
|
Alltid inkluderat |
- Vatten (normalförbrukning) - El & värme (normalförbrukning) Gäster som överkonsumerar el informeras om detta av oss och kan ombedjas att betala en extra avgift. - Gratis WiFi (60 Mbit/s) - Kabel-TV - Städning var 14:e dag - Gemensam tvättstuga - Städskåp i lägenheten - 1 timme slutstädning All överskjutande tid för slutstädning faktureras dig efter avresa. För att undvika onödiga kostnader för slutstädning ber vi dig att lämna boendet i ett ”städat skick”. Tydliga och enkla instruktioner för slutstädningen finns i din lägenhet. |
Särskillda villkor för elförbrukning |
Med anledning av "elkrisen" 2022/2023 |
Extrem elprishöjning Vid händelse av extrema elkostnader (elpris och/eller övriga tilläggskostnader) kan vi ta ut en extra avgift för elförbrukningen. Dina rättigheter Elavbrott |
Skador på boendet |
Om det uppkommit skador på boendet under din vistelse kommer vi att fakturera kostnaden för dessa efter din avresa. Om skadorna är omfattande eller innebär en säkerhetsrisk, alternativt om det föreligger risk för ytterligare skador orsakad av din oaktsamhet som boende gäst, behåller vi oss rätten att avhysa dig utan rätt till återbetalning. |
Övrigt |
Vi erhåller oss rätt att neka bokningar med felaktiga person- eller fakturauppgifter. Gäster som bryter mot våra regler kan åläggas staffavgift och/eller avhysas utan återbetalning. Illegala aktiviteter anmäls till polisen och gästen avhyses utan återbetalning. |
Ersättningslägenhet |
Vid oförutsedda problem i lägenheten som gör den ej brukbar, t.ex. vattenläcka, ordnar vi en annan lägenhet åt dig förutsatt att du inte själv är vållande. Vi försöker i möjligaste mån att erbjuda en likvärdig lägenhet utan extra kostnad. Om du själv orsakat skadan/problemet i lägenheten som gör den obrukbar får du själv stå för omkostnader av ersättningslägenhet och du har inte återbetalningsrätt. |
Force majeure |
Vid händelse av naturkatastrof, extremoväder, brand, strejk, krig, väpnad konflikt i närområde eller andra omfattande störningar av allmänna samhällsfunktioner kan Cityroom & Apartments Malmö AB inte garantera att samtliga tjänster/servicefunktioner eller boende kan erbjudas. |
Terms & Conditions: short term stay
Applicable when staying between 1 - 27 nights
BOOKING REQUEST
Make a free booking request >>
In the confirmation are payment options. Once it is paid your booking is confirmed.
Booking request |
Pay your stay within 24 hours (recommended) - the latest 1 day before arrival day. Once the stay is paid it becomes a confirmed booking and it is then guaranteed. Please note: an (unpaid) booking request can be cancelled by us due to high demand. |
Payment options: |
Card payment Invoice |
Payment terms |
Full payment required the latest 1 days before your arrival day. |
Cancellation |
Use our Log-In function to cancel. Go to LOG-IN >> |
Refund |
Full refund when you cancel the latest 1 day before arrival day. Later cancellation means we keep the cost of the 1st night. When using a non-refundable Promotion code (discount code) or during No Show, there is no refund. |
Promotion Code (discount code) |
A discount code (for example, DISCOUNT2022) is non-refundable. Full payment is required when booking with a discount code. No refund for changes, cancellation or No Show. DISCOUNT2022 is only valid for short term stay, 1 - 27 nights. |
Early termination of stay |
Notify us preferably 1 day before, the absolut latest before 11:00 the same day you want to Check-Out - to avoid extra costs. |
Extension of stay |
Notify us as soon as possible if you wish to extend your stay longer. |
Rules in the accommodation |
|
Always included |
- Water (normal usage) - Electricity & heating (normal usage) Overconsumption of electricity is notified by us and may require an additional fee. - WiFi (60 Mbit/s) - Shared laundry - Cleaning closet Available in alla apartments. Equipped with vaccum cleaner, cleaning material. Free to use during your stay. |
Additional Terms for electricity use |
Due to the "energy cirsis" in Europe 2022/2023 |
Extrem increase in electricity prices In the event of an extreme increase in electricity prices (electricity price and/or additional fees) we will require an additional fee for electricity. Your rights Disruption in electricty |
Damages |
If you are responsible for causing damages to the apartment (or building) during your stay, the cost of the damages will be invoiced you. |
The Fine Print |
We have the right to cancel bookings with incorrect personal information and/or invoice details. Guests who do not follow our rules can be forced to pay a penalty fee and/or become evicted without refund. Illegal activities are reported to the police and the guest is evicted without refund. |
Replacement apartment |
In case there is an unforseen problem in the apartment that make it unsuited for stay (like water leak), we will offer you a replacement apartment without extra cost granted you have not caused the problem. If you have caused the issue that makes the apartment not suitable for stay, you have to pay for any replacement apartment without refund. |
Force Majeure |
In the event of nature disaster, extreme weather, apartment fire, workers strike, war, armed conflict or other major disruptions of societal functions and services, Cityroom & Apartments Malmö AB can not guarantee to provide all services and/or accommodation. |
Contact: info@cityroom.se
Vi följer förordningarna i GDPR.
We follow the policies of GDPR.
Copyright @ All Rights Reserved